måndag 27 september 2010

En helg med tapas, mys och dop!

Ibland gör man fel och går till jobbet fast man är lite för sjuk för det. Det har jag gjort idag. Ska försöka stanna hela dagen ändå och hoppas att det mirakulöst är bättre imorgon, så man slipper otäck karensdag och kan träna senare i veckan. Jag är i alla fall inte den enda som är krasslig här, det snörvlas lite här och var runt omkring mig. Martin är hemma från jobbet idag. Han har varit uppe och hostat ett par timmar inatt, stackarn.


I fredags var vi ett gäng som var och åt tapas på Sangria på storgatan. Det var en sån himla skön kväll att vi faktiskt kunde sitta utomhus och äta. Jag kan verkligen rekommendera stället. De andra beställde nån grillcombo med massa kött som de delade på och jag åt ett vegetariskt pastaalternativ, sen delade vi på massa smårätter som typ friterade bläckfiskringar, oliver, vitlökschampinjoner och lite annat smått och gott.


I lördags gick jag på stan lite i det fina vädret och inhandlade lite leksaker på loppis, så att våra yngre besökare också ska trivas hemma hos oss! Träffade på Anna och Robert och tog en fika med dem på Askelyckan, sen kom mamma och pappa och fikade hemma hos oss. Martin var iväg hela lördagen och spelade in hos Daniel och kom hem en liten stund innan Josse och Peter kom på ett mycket trevligt spontanbesök. Igår var det dop för Frida och Jonas lilla Harry. Vi var ute på landet vid Åsnens strand. Det var lite synd att det var kallt och lite blåsigt när det har varit så fint höstväder hela resten av helgen, men det regnade i alla fall inte.

Inga kommentarer: