lördag 21 augusti 2010

Resan hittills

Allright! Vi kom fram trotta och glada till Minneapolis och livet har varit fantastiskt Gott sen dess!!

Vi bor hemma hos Martins kompis Mark som ar valdigt trevlig. Egentligen skulle vi just nu ha varit ivag pa ett scoterrally med massor med scotrar som kor en runda pa ett par timmar i Minneapolis och saint paul, men igar nar jag skulle forsoka lara mig att kora scoter sa gick det inte sa bra. Bade jag och scotern fick lite skrapsar, det star 1-1 skulle man kunna saga.

Skulle egentligen akt bakom Mark hela vagen, men kande redan pa vag till motesplatsen att det borjade varka i mitt kna, sa han var snall och korde hem mig igen pa scotern. Typiskt, vi som hade kopt svenska flaggor till scotern och allt! Sa nu ar jag och Martin hemma i hans hus och roar oss tills han kommer tillbaka.

Vi var i alla fall med pa en scoterrunda pa 1,5 timme igar, vilket var kul, aven om bade hacken och knana varkte ratt ordentligt nar vi kom fram till slutdestinationen. Tror Martin ar lite sugen pa att skaffa oss en scoter att kora omkring pa i stan.

Hittills har vi varit och sett ett band som Mark gillar som heter Haunted House. Sangaren dackade lite sadar mitt i, men resten av bandet spelade pa och vackte upp sangaren nar de var klara :) Igar var vi och sag ett Thin Lizzy coverband pa en klubb som heter Triple Rock. Dar drack vi aven en ol med kaffesmak, vilket var annorlunda och inte jattegott. Vi var pa en travbana och vann ingenting.
Ikvall blir det lite fest har och sen imorgon har Mark hyrt en stuga vid ett omrade som heter grand marais. Det ser jag fram emot. Ser aven fram emot en hel dags shopping pa Mall of America.


Inga kommentarer: