tisdag 27 april 2010

Akupunktur

Igår var jag och provade akupunktur för första gången. Det är väl inte så att jag har några jättebesvär egentligen, jag har en smärtpunkt som jag tror det skulle vara skönt att försöka lösa upp och jag är lite stel, men jag var lite nyfiken.

Jag har inte tänkt på detta innan, men jag är vansinnigt stel. Judy, akupunktörskan, sa åt mig att sitta på en stol och slappna av i axlarna. Och det gick banne mig inte att sänka dem. Hon var där och ruckade lite på dem, men icke.

"Du är som trä" konstaterade hon och la mig på britsen med nålar i armar, ben, huvud, fötter och öron.

Så där låg jag med lite kinesisk pling plong avslappningsmusik i bakgrunden, en mask för ögonen och en värmande kudde under ryggen. Det var faktiskt avslappnande, förutom då att hon tog emot en annan patient i samma rum (det fanns två sängar där inne med skynken runt) och den andra människan babblade på ganska friskt tills hon fick några nålar i sig.

Men sen var allt frid och fröjd. Jag fick en sorgsen känsla fast jag inte är ledsen för nåt och så kom det tårar, vilket var lite oväntat. Men alla effekter är välkomna effekter, så att jag kan tro på det och skjuta bort funderingarna på om jag istället bara är ett lättlurat offer som betalar 350 spänn för att få 10 nålar instuckna i mig :)

Ska dit igen på torsdag. Judy tyckte det var bäst att ta en tid till ganska tätt inpå, annars kommer jag bara hinna stelna till igen.

Inga kommentarer: