måndag 15 mars 2010

Sailor girl!

Jag vill lära mig att segla!

Martin åker ju iväg på sina årliga 10-dagars seglarturer med grabbarna och det låter ju så jäkla härligt. Och så var Anna sugen på att lära sig och skulle ha lite kontakt med ordföranden i växjö segelsällskap av lite andra anledningar så hon skulle kolla om det finns några kurser i sommar. Det vore jättehärligt!

Har varit i Örebro i helgen och det vara bara så himla supertrevligt! Vi var på Marieberg shoppingcenter och faktiskt på Gustavsviks äventyrsbad (men jag är en badkruka, så bubbelpoolen var höjdpunkten för mig, vattenrutschkanor och vildforsar fick aldrig en chans!). Vi åt en god middag på Jensens boefhus (som även hade lax!) och shakade loss på ett ställe vid slottet som hette Strömpis. Ska lägga in bilder när jag har tid och har hämtat min överföra-bilder-från-kameran-kabel hemifrån mig.

På tal om hemifrån mig så har Josse sagt upp hyreskontraktet nu på lägenheten på Håkan Sjögrens väg. Så snart blir min nya hemadress Norra Järnvägsgatan 8. Eller snart och snart, den 1:a Juli. Det ska bli mycket trevligt att bo med Martin!

Förresten så har vi dragit målet för nästa resa. (Vi gör ju så att vi har två påsar med koordinater, en för longitud och en för latitud, och så drar vi. Där vi hamnar, dit åker vi! Eller ja närmsta största stad i alla fall. Förra gången hamnade vi i Karlskoga, men valde att åka till Örebro istället :) Den här gången blev det tam-ta-raaaam.......SKARA!

Fast först blev det Skövde, men dit var ingen som var så sugen på att åka. Skara kändes bättre.

Inga kommentarer: