torsdag 11 mars 2010

En liten resa till Örebro minsann!

I helgen bär det av till Örebro! Jag, Anna, Frida och nya bekantskapen Henrietta ska åka på road trip på lördag morgon. Kaffe o bullar ska packas med för färden och det är inplanerat shopping, utgång och eveeeentuellt en sväng till äventyrsbadet haha.

Ser fram emot detta väldigt mycket. Har haft så in i baljan mycket att göra på sista tiden så det ska bli riktigt skönt att bara komma iväg och roa sig. Sen är det ju faktiskt bara två veckors kneg kvar innan det bär av till Spanien med Martin och hans föräldrar. Mer kul till mig!

Igår sökte jag ett jobb som marknadskommunikatör hos ABetong. Det var länge sen jag sökte nåt och det är intressant hur man alltid får den där naggande lilla känslan att "kanske, kanske..." och samtidigt intalar sig själv att "nä..jag kommer aldrig att få det...lika bra att glömma det"

Får jag inte det här jobbet kommer jag gå ner på deltid och satsa på översättningen. Nån gång måste man ju bestämma sig för om man ska det eller inte. Så på nåt sätt har jag nu bestämt mig för att min översättarframtid beror på utgången av den här ansökan.

Jag förtjänar lite tur. Dels för att jag har haft "otur" idag. Jag fick ett brev från skatteverket där det stod att jag skulle betala 22000 i skatt för året för min blygsamma vinstuppskattning på 30000. Det visar sig naturligtvis att jag inte förstått krångliga formuleringar och angett fel uppgifter. Händer det nåt dåligt så måste det ju vägas upp med något bra, så är det ju!

Sen har jag gjort en bra gärning idag och ringde ett nummer som stod på ett par nycklar som låg på en bänk vid busshållsplatsen i morse. En liten kille kom snart springande och plockade upp dem.

Så jag har gjort en god gärning och alltså borde jag belönas med något bra! Dubbla belöningar för mig för dagen.

Kan gärna ta ett samtal om intervju som belöning!

Fast i och för sig så har jag ju haft ryslig tur i kärlek så i slutändan kanske jag redan har fått min belöning för allt bra och dåligt i förskott.

Jag sitter på jobbet och det är ingen som ringer och därav detta svammel. Ska nog sätta mig och surfa lite nu. Och se fram emot middagen ikväll som utlovats mig före min hårklippningsinsats i Martins hår.

Inga kommentarer: