söndag 28 februari 2010

En liten, liten brun dator

Det går lite som på räls just nu känns det som!

Jag lämnade in min uppsats i torsdags, fick ett översättarjobb i fredags....som jag i princip är klar med redan, fast det ska vara inlämnat tisdag morgon.

Trots översättarjobbet har jag därför även haft tid med att träffa vänner denna helgen. I fredags var jag och Martin på supermysig middag hos hans kompisar som bor bara ett stenkast bort från honom (höll på att skriva "oss"....men jag bor ju inte där än :). Det bjöds på hemgjord pizza och massa gottis efteråt. Vi var rätt trötta allihop efter veckan och gick hem lite lagom vid halv-tolv tiden.

Igår satt jag med översättningen mesta delen av dagen och blev nästan klar, så då stack vi på en liten fest hos Anna, efter ett litet stopp för intagande av pizza på Lanterna. Det var jättetrevligt som vanligt och vi traskade hemåt framåt tolv-tiden. Då ringde Linda och sa att hon och Josse var på väg ner på stan. Så det blev en liten sväng till Bishops med dem också :)

Imorse steg vi upp vid elva-tiden och tog en liten promenad runt sjön innan frukost. Det var väldigt skönt att komma ut och röra på sig lite och andas lite frisk luft. Sen svängde vi ihop goda baguetter till frukost och Martin stack på fotboll åt sitt håll och jag åkte hem och har suttit och översatt litegrann. Har bara det sista kvar nu, sen kan jag lämna in jobbet. Gud vad skönt!

Som belöning för mitt hårda slit har jag klickat hem följande:


Det är en minidator. Här finns lite info för den som är hejdlöst nyfiken :). Det känns bra i alla fall att ha en dator till. Jag har tänkt att använda den nuvarande datorn enbart till översättning. Är lite oroad över att den ska krascha en vacker dag om jag har för mycket skräp på den och då kommer jag inte att bli glad. Har ju alla fakturor och alla jobb och annat som man helst inte vill förlora på den här datorn.
Nähäpp, back to work!

Inga kommentarer: