måndag 18 januari 2010

Tränat på Hälsostudion

Vilken supermorgon det här har varit!

Steg upp halv sju med Martin som började tidigt på jobbet idag. Satt och åt frukost och tog det lugnt en stund och pilade sen bort till Hälsostudion för att pröva-på-träna. Sprang/gick i en halvtimme precis som jag tänkt. Benhinnorna fungerade bättre än väntat efter vilan, så det här ska nog bli bra! Och hälsostudion är ett helt ok gym. Som student kostar det 390 kronor i månaden att träna där och då är det både pass och styrketräning som ingår. Hoppas bara man inte behöver betala nån fet engångsavgift för att gå med i nån klubb så att man träna över hela landet. En del gym har ju det så.

Efter träningen och en lång dusch i Martins lägenhet tog jag i alla fall bilen hem till mig och har gjort mig iordning för att börja jobba om en timme. Har äntligen tagit tag i att göra mig av med mitt Swedbank Mastercard. Använder det aldrig och nu fick jag en faktura på årsavgiften som kändes väldigt onödig att betala.

Nu ska jag sätta mig och börja läsa i Herta Müllers Hjärtdjur innan jag far till jobbet.

Inga kommentarer: