söndag 3 januari 2010

Nyår

Läste i Ylvas blogg att hon har blivit sjuk. Stackars lilla vännen, det är säkert jag som har smittat :(

Själv är jag fortfarande inte frisk från förkylningen som började på juldan. Har haft fruktansvärd hosta som sagt, som börjar lägga sig nu, men jag måste fortfarande snyta ut hjärnan var femte minut.

Vi har varit i Köpenhamn över nyår och haft det jättebra. Förutom då att jag var så himla sjuk och verkligen inte på topp. Sov mesta delen av nyårsaftonsdagen, men lyckades repa mig nog för att ändå ha en väldigt trevlig kväll på en restaurang som hette sole d italia och låg på gråbrödretorv. Mycket mysig restaurang med trevlig personal, god mat och kul nyårsleksaker på borden.

Efteråt kryssade vi oss genom idioter som smällde bomber i folksamlingen fram till rådhustorget där vi skålade in det nya året som packade sillar (det var trångt alltså :)

Dagen efter vilade vi upp oss och tog oss sen till Christiania för att ta en titt. Min bestämda åsikt därefter är att det inte finns nån anledning att bevara det. Jämna skiten med marken. Det var i alla fall Sviiiiinkallt och vi var desperata efter ett ställe att komma in och sätta oss och få lite mat och värme. Vi hamnade på en av Köpenhamns äldsta pubar som hette Skindbuksen. Vi blev kvar där länge för stämningen var fantastisk. En man som spelade och sjöng och vi sjöng med å ett gäng fulla danskar som spexade loss.


Igår checkade vi ut vid tolvtiden och jag och Martin åkte till Malmö. Han skulle träffa en kompis, men jag kände att jag var lite för smittosam för att träffa folk, så jag gick och shoppade i Malmö istället. Hittade en jacka på H&M som jag egentligen inte hade pengar till att köpa. Men den var varm och go och satt jättebra och jag kommer att använda den mycket, såååå.....

Här kommer lite bilder i alla fall :)


Tolvslag i folkmängd


Folk på Rådhustorget

Hehe.....nyårsleksaker på bordet

Hehe...partypoppers

Jag och Martin (syns att jag är sjuk och dan)

Anna och Robert

Inga kommentarer: