tisdag 15 december 2009

Granen står så röd och grann i stugan!

Nu har det hänt. Den första snön har fallit. Ett tjockt täcke ligger där och ser fint ut innifrån lägenheten och är som vanligt vedervärdigt att vistas i utomhus. Var tvungen att gå ut och gå i snöyran idag och införskaffa ett sjukintyg från vårdcentralen.

Jag är inte frisk nog att jobba än, men jag har ingen feber. Jag är fortfarande rätt matt i kroppen efter sjukdomen. Är sjukskriven tills på torsdag, så på fredag ska jag jobba igen. Det ska bli skönt att komma in i vardagsrutinerna igen, fast träningen får nog vänta en vecka eller så. Vill inte förvärra nåt igen och sen har jag krympt ihop rätt mycket eftersom jag inte har ätit nåt under tiden jag varit sjuk.

Idag har jag varit piggare som sagt. Har lagat potatismos och lite julgodis. Städat golven och fått upp min julgran. Fast jag har fått ta små vilopauser mellan passen.

Martin kommer snart och hälsar på mig. Vi ska se andra delen av Millenium triologin, Flickan som lekte med elden.





Inga kommentarer: