lördag 21 mars 2009

Kastrup


Nu har jag sovit gott på hotellet. Har käkat lite go frukost och tagit en taxi hit till flygplatsen. Han var så trevlig och hjälpsam och räddade, helt utan att veta om det såklart, danska taxi chaufförers status i mina ögon. För igår hamnade jag med ett riktigt as. Hotellet låg bara en km från flygplatsen, men det var mörkt igår kväll och jag visste inte vilket håll jag skulle gå åt och jag hade ju bara min tunna munkjacka. Så jag hoppade in i en taxi och chauffören hatade mig från det att jag sagt att jag skulle till hotellet. Har du frågat nån annan? Var det första han sa. Sen körde han en sån jäävla omväg. 10 minuter tog det att köra till hotellet. Jag tänkte fråga om han körde kortaste vägen, men han såg ut som att han höll på att explodera, så det vågade jag inte. Idag tog det ca 2 min att komma hit från hotellet. Nu ska jag checka in.

2 kommentarer:

Oscar Bianchini sa...

faasen va taskigt. Vet du hans namn så skickar jag dit italienska maffian........

Unknown sa...

Haha..ska kolla kvittot :)