tisdag 24 mars 2009

Aka tag, aka tag..

Nat jag hade glomt bort ar att man vinkar in bussen har om man vill aka med den. Fick jag lara mig den harda vagen idag. Som tur var kom det en strax efter den som korde forbi mig.

Sa dumt.

(Fast en gang i Sverige fick jag ocksa hjarnslapp och borjade vinka in bussen dar. Tedde sig som att jag var lite nervos kanske)

Idag fick jag hora att man kanske inte far klattra uppfor Ayers Rock. Som inte heter Ayers Rock langre, den heter Uluru. Efter att aboriginerna fick rattigheterna till sitt land ater vill de inte att nagon bestiger deras heliga sten. Och det kanns ju lite respektlost ocksa att komma hit och skita i deras kultur och bara knalla rakt uppfor den. Sa vi far se hur det blir.

Det blir beckmorkt ute har redan klockan sex. Det kanns lite konstigt med tanke pa att i Sverige ar det ju ljust sa lange nar det ar sommar.

Har tagit en kaffe pa starbucks nu och en macka pa subway.

Inga kommentarer: